tisdag 15 september 2009

Nu är det slut..

på tvätten.

Äntligen är tvätten slut, nu är det bara (läs det jobbigaste kvar) att vika ihop allt och lägga in i allas garderober. Men lika glad för det är jag. I natt vaknade Greta och kände sig dålig. Hon hostade och hade ont i halsen och magen. Jag masa mig upp och smorde in henne med vicks och värmde vetekudden till henne. Sen jag gick tillbaka och la mig. Bara nån timme efter vaknar hon igen för att hon drömde en mardröm, så då fick hon sova bredvid mig. Stackars lilla gumman. Vi bestämde att vi bara skulle gå till skolan och ta fotot och gå hem sen, men väl där vill hon vara kvar och leka en stund. Så hon fick stanna till klockan ett.

Vet ni vad? Jag fick som jag ville, utan övertalning. Hon hade den rosa klänningen på sig :) Hon är så fin min tjej. Längtar tills jag får se resultatet.

Kerstin var hemma idag, hon har inte haft någon feber, så vi får se om hon ska till dagis imorgon eller inte. Kanske lika bra att ha henne hemma en dag till? Nu ska jag ta vetekudden (har ont i magen) och läsa på lite till Natur provet som jag har imorgon.

Vi hörs sen.


Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar