onsdag 16 september 2009

Vegetarian

Måste bara berätta vad min söta Greta sa till mig för nån dag sedan. Haha, gullungen. Hon är laktosintolerant och kan av religiösa skäl inte äta allt kött. Så i skolan äter hon inte alltid samma mat som alla andra barnen. Så satt vi och åt middag (pizza) så säger hon: -Mamma det finns en pojke i vår klass som är allergisk mot kött. Han är vegetarian. Då försöker jag förklara att om man är vegetarian så är man inte allergisk utan man äter inte kött för man inte vill äta djur. Då svara hon: Jag vill inte heller äta djur. Vad är pizza för djur?

Haha min goa tjej.

3 kommentarer:

  1. Hon är så söt:)
    Det är inte lätt att veta ju!

    SvaraRadera
  2. sv: Ja jag kan ju leta efter de också vill du ha en rosa med volang kanse :P?

    SvaraRadera
  3. Jag tror pizzorna skuttar runt på ängen. :)

    SvaraRadera