söndag 20 september 2009

Ramdan

Idag är det Ramadan. Ramadan är en viktig högtid för muslimer och kan jämföras med kristnas julfirande. Egentligen skulle vi åkt till barnens farmor, men det gick inte då deras pappa jobbar. Så vi får åka dit på tisdag ist. Jag är inte så insatt i vad man gör under Ramadan eller varför man gör så. Men under den tiden jag har varit med och "firat" Ramadan så har vi åkt till de äldre släktingarna och ätit mat och umgåtts De yngre ska även kyssa de äldres hand och lägga den på pannan. De barn som göra så brukar då få pengar. Nog om detta.

Min lilla Kerstin är en riktig skofetisch, hon hämtar allas skor och ska pröva dom. Just nu sitter hon här och försöker få på sig mina svara gympaskor. Knas boll! :D Apropå skor hittade jag UggsIca maxi för endast 199:- givetvis inte den äkta varan, men tyckte ändå det var ganska billigt. Jag vill ha! Kanske står på skohyllan när lönen kommit?

Hör av mig senare.

Kram

1 kommentar:

  1. :) äntligen. Ja jag vill också ha såna skor har alltid velat ha de:) men har aldrighaft pengar till de så nu kanske jag köper ett par:)

    SvaraRadera