tisdag 13 oktober 2009

Akut




I natt åkte min lilla gumma in till akuten. Hon höll på att hosta ut lungorna :( Inte ens en minut gick det mellan hostningarna och tillslut fick hon andnöd. Hennes pappa åkte in med henne till Astrid Lindgrens Barnsjukhus, där hon fick ett eget rum direkt. Hon fick andas in någon ånga och fick smältlindrande medicin för halsen.
Hon var så duktig min tjej! Jag kunde inte följa med då Kerstin låg hemma och sov, så det var bara pappa och hon där. Medan pappa gick och parkerade om bilen satt hon duktigt kvar och väntade, det enda sällskap var en piggelin och tvn. Hemma satt jag och väntade på att hennes pappa skulle ringa och meddela hur allt gick.

Nåväl, nu är hon iaf hemma och mår mycket bättre. Hon fick medicinen Betapred som används huvudsakligen under kort tid för att lindra symtomen vid exempelvis astma, allergiska tillstånd, ormbett och svårare reaktioner vid insektsstick. Medicinen används också vid krupp.
Min gissning är det sistnämnda, Krupp. Men vi fick aldrig någon förklaring av vad det kunde vara. Huvudsaken är ju ändå att hon mår bra nu, iaf bättre :)

Om vi övergår till något roligare så är det tisdag, och vad händer på tisdagar? Jo, Desperat housewives visas på 5an ;) Woho!


Bilden lånade jag här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar